StomaTeam, s.r.o. - Váš průvodce dentálním světem

menu0CZK 
StomaTeam > Články > Řízení praxe > Jak zviditelnit vaši zubní laboratoř a upevnit její pozici v konkurenčním prostředí?

Jak zviditelnit vaši zubní laboratoř a upevnit její pozici v konkurenčním prostředí?

21. 12. 2022 | redakce časopisu StomaTeam

Jedním ze základních nástrojů pro udržení a především rozvoj každé firmy je marketing – tento pojem je v obecnosti obvykle vnímán jako sebepropagační aktivita, která má za cíl získat nové platící zákazníky – obchodní partnery. To je však jen jeden z aspektů a jedna z možností moderního marketingu. I v situaci, kdy máte relativně dost zakázek pro přežití firmy, slouží různé marketingové nástroje k udržení stávajících zákazníků, k získávání lepších příležitostí pro růst vašeho podnikání a pro upevňování vaší pozice vůči konkurenci. Komplexní a kontinuální marketingové aktivity zubních laboratoří na našem dentálním trhu jsou dosud poměrně opomíjeny.


V posledních desetiletích se z tištěných médií – časopisů, novin, letáků…, které samozřejmě stále fungují, ale mají čím dál menší roli a význam, marketing masivně rozšířil do „online prostoru“, tedy do světa internetu a sociálních sítí, jako je kupříkladu Facebook či Instagram. Tato online média a sociální sítě dnes zdaleka neslouží jen pro zábavu a sdílení soukromých zážitků mezi jednotlivci, ale jsou efektivními nástroji k propagaci komerčních aktivit firem.

Asi každý v aktivním věku se dnes více či méně pohybuje v online prostoru a čerpá informace z internetu, kde se setkává se záplavou reklam a komerčních článků. Jen málokdo však ví, nebo tuší, jaké je pozadí těchto internetových komerčních aktivit a jak to celé funguje. Možná už jste si někdy v této souvislosti položili otázky ve smyslu: Jak je možné v takové záplavě reklam zajistit, aby jedna konkrétní reklama skutečně fungovala? Jak zajistit, aby prostředky vynaložené na online propagaci byly účelné a propagace neměla jen bezvýznamný nebo dokonce žádný příznivý dopad? K tomu slouží řada sofistikovaných nástrojů, které ovládají marketingoví odborníci na online propagaci. A jelikož StomaTeam je nejen vydavatelství odborných dentálních časopisů a provozovatel několika dentálních portálů, ale také marketingová a PR agentura, tak se vám pokusíme v kostce nastínit, jaké máte základní možnosti online propagace vaší zubní laboratoře:

7 tipů pro budování konkurenceschopnosti a dobrého jména vaší zubní laboratoře nejen v online světě

Sociální sítě
Jak už jsme zmínili, sociální sítě jsou v současnosti velmi účinnou možností propagace firem. Tato forma propagace navíc nemusí být příliš drahá a umožní vám investovat pouze takové prostředky, které vás přespříliš nezatíží. Ale pozor! Nepleťte si pár Facebookových postů, na které vám dalo lajk několik vašich přátel s profi kampaní, která přinese vaší laboratoři nové zákazníky. To jsou dvě zcela rozdílné disciplíny. Zatímco lajků od vašich známých či srdíček od rodiny a přátel se „nenajíte“, tak profesionálové pracují s určitými ukazateli, jako je např. míra prokliku, či konverzní poměr a podle toho ladí kampaně tak, aby vám přivedli skutečné a platící zákazníky.

Webové stránky
Další velmi účinnou možností online propagace jsou vaše internetové stánky neboli váš firemní web, který informuje odbornou veřejnost o vaší firmě a vámi nabízených službách. Web by však měl být vizuálně i funkčně profesionálně navržen, aby ve srovnání s konkurencí a obecnými možnostmi a trendy ve webdesignu nepůsobil amatérsky a lacině. Potenciální zákazník by měl z webu získat jasnou představu o tom, co nabízíte a že jste připraveni ujmout se nových zakázek. Pokud hledáte dlouhodobě spolupracující zubní lékaře, a jste si jisti, že poskytujete kvalitní služby, tak klidně potenciálním zákazníkům nabídněte první ukázkovou práci zdarma, případně splatnou pouze v případě, že s ní bude lékař a pacient spokojen.

SEO optimalizace webových stránek
SEO (search engine optimization) sice úzce souvisí s webovými stránkami, ale je to natolik důležitý aspekt, že jsme jej do výčtu tipů zařadili samostatně. SEO je komplex optimalizace webových stránek pro internetové vyhledávače/prohlížeče – čím lepší provedení SEO, tím lépe budou vaše stránky na internetu k nalezení. Když si někdo na internetu vyhledá kupříkladu „zirkonové korunky“ a vy je nabízíte – bude vám k ničemu, když vaše webové stránky budou 1001. v pořadí v seznamu nalezených výsledků. SEO je nutno čas od času vyhodnotit a vyladit – svěřte jej do rukou odborníků.

PPC reklama/kampaň
Dobře zacílená bannerová PPC (Pay Per Click) reklama je velmi mocný nástroj. Potkáváte se s ní pokaždé, když si pročítáte oblíbený zpravodajský portál, když se díváte, jaké bude zítra počasí, čerpáte na webu inspiraci, kam o víkendu na výlet, nebo když hrajete nějakou hru na mobilu. Všude tam se vám zobrazují různé propagační bannery. A jistě jste si všimli, že když si chcete např. koupit nové lyže a navštívíte pár e-shopů se sportovním vybavením, tak že se vám v následujících dnech všude zobrazují nabídky lyží či jiného sportovního vybavení. Pro prodejce jste totiž v tu chvíli velmi zajímavý potenciální zákazník, jelikož může předpokládat, že jste sportovně založeni a rádi lyžujete.

Připravit podklady pro hezkou PPC kampaň není zase tak složité a pomůže vám s tím kdejaká online agentura. Složitější už je zacílit na to správné publikum – ve vašem případě na zubní lékaře, popř. jiné zubní laboratoře. Bez takového zacílení budete totiž své peníze rozhazovat zbytečně, protože gynekolog či automechanik se vaším zákazníkem pravděpodobně nestane.

E-mail marketing
E-mail marketing slouží k udržení pozornosti a informovanosti vašich stávajících zákazníků prostřednictvím e-mailový zpráv, nejčastěji formou tzv. newsletterů. Jako zubní laboratoř pravděpodobně nemáte na marketing takový rozpočet, jako některé e-shopy, kde se o obsah newsletterů stará tým lidí. Ale i jako zubní laboratoř můžete e-mailing (rozesílání e-mailů) využívat k vašemu prospěchu. Můžete se například touto cestou čas od času podělit o své poznatky či o zajímavé případy z vaší praxe, které mohou vašim zákazníkům usnadnit práci, pomoci jim vyvarovat se chyb při vaší spolupráci a ušetřit tak oběma stranám čas a peníze. Zároveň můžete tento servis nabídnout i potenciálním zákazníkům, kteří navštíví váš web – vaše erudované postřehy z praxe je mohou zaujmou natolik, že se stanou vašimi zákazníky. A pokud nevíte, jak přilákat na váš web větší množství potenciálních zákazníků, tak se svěřte do rukou odborníků. Třeba těm ze StomaTeamu.

  • Jak zviditelnit vaši zubní laboratoř a upevnit její pozici v konkurenčním prostředí?
  • Jak zviditelnit vaši zubní laboratoř a upevnit její pozici v konkurenčním prostředí?
  • Jak zviditelnit vaši zubní laboratoř a upevnit její pozici v konkurenčním prostředí?

Doporučení od vašich zákazníků
Veřejná doporučení vašich služeb vašimi spokojenými zákazníky jsou samozřejmě velice cenná pro získávání zákazníků nových a pro budování dobrého jména vaší firmy. Prostor pro recenze/doporučení od zákazníků můžete vytvořit na vašich internetových stánkách nebo na vašem profilu na některé ze sociálních sítí. Nástroje pro sbírání recenzí poskytují také internetové vyhledávače, kupříkladu Google. Vaše spokojené zákazníky můžete i aktivně oslovovat a dotazovat se, zda by vám neposkytli své vyjádření o vás ke zveřejnění.

Pracovně společenské akce
Udržování osobního kontaktu s vašimi obchodními partnery je pro vaše podnikání velmi cenné a užitečné. Své obchodní partnery můžete zvát na akce různého typu: od informačně vzdělávacích setkání, kde jim kupříkladu představíte výhody svých nových technologií, až po večírky na oslavu jubilea či zásadních úspěchů vaší firmy. Různé akce můžete pořádat samozřejmě i v online prostoru prostřednictvím komunikačních aplikací, jako je kupříkladu Skype. Osobní kontakt to sice nenahradí, ale i tak je to forma osobní komunikace, která může být velmi prospěšná.


Vydavatelství StomaTeam s.r.o. vždy nabízelo marketingové služby svým zákazníkům nejen z řad dentálních firem, ale i dentálních pracovišť – ordinací, laboratoří, klinik, či frézovacích center. Již řadu let působíme také jako PR a marketingová agentura, která nabízí svým zákazníkům cílené a vysoce efektivní propagační služby. Jedním z nejcennějších online marketingových nástrojů je zacílení na relevantní publikum, pro které jsou informace o vaší firmě a vašich službách určeny. Tzn. obecně si samozřejmě můžete snadno zaplatit reklamu na internetu, kterou mj. vidí prodavačka zeleniny, pilot práškovacího letadla, porodní asistentka, fotbalový rozhodčí… a možná i nějaký ten zubař. Otázkou však je, zda se vám do takové propagace vyplatí investovat. V dentálním světě se pohybujeme více než 20 let. Provozujeme web www.stomateam.cz a několik dalších webových projektů pro odbornou dentální veřejnost. Díky tomu disponujeme rozsáhlým publikem dentální komunity v našich zemích. Veškerou propagaci tak dokážeme přesně zacílit právě (a pouze) na tuto komunitu. A v tom je zjednodušeně řečeno hlavní rozdíl mezi službami, které umíme poskytnou my, a službami, které poskytují jiné marketingové agentury.

Pokud se chcete dozvědět více o tom, co vše pro vás v rámci vaší online propagace můžeme udělat, nebo se na cokoliv v této souvislosti zeptat, kontaktujte nás prostřednictvím níže uvedených kontaktů:

Ivona Remová
+420 601 552 676, ivona.remova@stomateam.cz

Tomáš Truneček
+420 728 577 258, trunecek@stomateam.cz

Buďte v obraze

Chcete mít pravidelný přehled o nových článcích na tomto webu, akcích a dalších novinkách? Přihlaste se k odběru newsletteru.

Odesláním souhlasíte s našimi zásadami zpracování osobních údajů.

Další články z rubriky:
Implantologie a čelistní chirurgie už nikdy nebudou jako dřív Články
video
Implantologie a čelistní chirurgie už nikdy nebudou jako dřív

22. 1. 2024 | Řízení praxe

Německá značka BRUMABA je více než 40 let předním světovým výrobcem operačních stolů...

Detail příspěvku

Koncept změn stávajícího modelu úhrad stomatologické péče Články
Koncept změn stávajícího modelu úhrad stomatologické péče

27. 3. 2024 | Řízení praxe

Úhrady stomatologických výkonů představují významnou položku...

Detail příspěvku

Není zubař jako zubař Články
Není zubař jako zubař

3. 9. 2023 | Řízení praxe

Staňte se součástí sehraného týmu a začněte novou etapu vaší kariéry v jedné z našich plně vybavených ordinací...

Detail příspěvku

Mohlo by vás také zajímat:

Buďte v obraze

Chcete mít pravidelný přehled o nových článcích na tomto webu, akcích a dalších novinkách? Přihlaste se k odběru newsletteru.

Odesláním souhlasíte s našimi zásadami zpracování osobních údajů.

Ano, i my od vás potřebujeme souhlas s používáním cookies.
A to ještě není všechno. Protože je stomateam.cz web pro odbornou zdravotnickou veřejnost, je nutné potvrdit i vaši odbornost.

Abychom vám ušetřili čas, můžete vše vyřešit jedním kliknutím. Samozřejmě si vše můžete libovolně nastavit.

Kliknutím na níže uvedené tlačítko Potvrzuji a přijímám vše vyjádříte současně souhlas s použitím všech cookies a také to, že jste odborníkem ve zdravotnictví ve smyslu § 2a zákona č. 40/1995 Sb. a současně jste si vědom(a) rizik spojených se seznámením se s informacemi určenými pro odborníky ve zdravotnictví pro případ, že odborníkem ve zdravotnictví nejste. Chcete-li pokračovat k individuálnímu nastavení cookies, klikněte na tlačítko Podrobné nastavení a pokračujte dále.

Pro prohlížení časopisu se prosím přihlašte.

Přihlášením získáte následující výhody:

- možnost prohlížet si kompletní elektronická interaktivní PDF vydání všech našich titulů
- bezplatné zvýraznění TOP inzerce na portálech dentalbazar.cz a dentaljobs.cz
- snadné nakupování na našem e-shopu

Přihlášení

Nemáte ještě registraci? Nová registrace

Zapomenuté heslo

Vyplňte svůj registrovaný e-mail. Heslo Vám bude neprodleně zasláno do Vaší e-mailové schránky.

×
Podrobné nastavení
V tomto nastavení můžete přizpůsobit využití souborů cookies dle kategorií a dle vašich preferencí.
Nezbytná technická cookies

Soubory nezbytné pro správné fungování webu, uchování produktu v nákupním košíku, filtrování a další základní funkce. Využití technických cookies nelze deaktivovat, využíváme je na základě oprávněného zájmu.

Analytické cookies

Soubory, které nám umožňují měřit výkon našeho webu a našich reklamních kampaní, určit počet a zdroje návštěv našeho webu apod. ...ukázat více Analytická data zpracováváme souhrnně, bez použití identifikátorů, které by ukázaly na konkrétního uživatele našeho webu. Nesouhlasem s využitím analytických cookies ztrácíme zčásti možnost analýzy výkonu webu, ale také možnosti optimalizace našich opatření a nastavení systému webu ...ukázat méně

Personalizované soubory cookies

Používáme také cookies a technologie, které pomáhají přizpůsobit obsah a nabídku našeho webu vašim zájmům tak, abychom mohli připravit nejlepší možnou nabídku právě pro vás. ...ukázat více Souhlas s použitím personalizovaných cookies nám společně pomůže vyvarovat se zobrazení či zasílání neužitečných či nežádoucích informací či nabídek a zobrazení jedinečných funkcí a informací pro vaše zájmy a váš status (např. člena Klubu StomaTeam). ...ukázat méně

Reklamní cookies

Reklamní cookies používáme my nebo naši partneři pro zobrazení pro vás vhodného obsahu nebo reklamy na našem webu nebo na webech třetích stran. ...ukázat více Díky nim můžeme vytvářet profily založené na vašich zájmech. Při využití těchto cookies zpravidla není možná vaše bezprostřední identifikace. Nevyjádříte-li souhlas s použitím reklamních cookies, nebudeme vám zobrazovat obsah či zasílat reklamu přizpůsobené vašim zájmům. ...ukázat méně

Jsem odborníkem ve zdravotnictví ve smyslu § 2a zákona č. 40/1995 Sb. a jsem si vědom(a) všech rizik spojených se seznámením se s informacemi určenými pro odborníky ve zdravotnictví, pokud odborníkem nejsem.